{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

آموزش الگوی تغذیه سالم به دانش آموزان

ثبت شده در: 1394/01/19 مشاهده: 56     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

به گزارش تیم رصد گاما به نقل از ایرنا؛ مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش الگوی تغذیه سالم به دانش آموزان پایه های مختلف در سال تحصیلی جاری ارایه می شود.

 حسن ضیاء الدینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش با انعقاد تفاهم نامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ورود برخی مواد خوراکی از جمله سوسیس، کالباس و نوشابه به مدارس را ممنوع اعلام کرد.

وی ادامه داد: بر اساس نظارت تیم بازرسی وزارت بهداشت و آموزش و پرورش از حدود 88 هزار مدرسه کشور که در سال تحصیلی جاری مورد بازدید قرار گرفت، تنها حدود دو درصد این مدارس تخلفاتی درباره ارایه مواد خوراکی غیرمجاز داشتند.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: وضعیت تغذیه در مدارس نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است اما به برنامه ریزی نیاز دارد تا فرهنگسازی های لازم صورت گیرد.

ضیاء الدینی تصریح کرد: بنا به دستور وزیر آموزش و پرورش، مدیریت اجرایی بوفه ها به سازمان دانش آموزی واگذار شده و با نظارت های انجام شده تخلفات در این رابطه بسیار کم شده است.

وی اضافه کرد: فرهنگسازی برای عدم استفاده از مواد خوراکی همچون چیپس، بیسکویت های کرم دار و نوشابه ها که موجب به خطر افتادن سلامتی و در برخی موارد انتقال بیماری ها می شود، در مرحله اول به خانواده ها باز می گردد.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اکنون به دلیل تغذیه نامناسب شیوع چاقی در جامعه به ویژه در بین دانش آموزان افزایش یافته است به گونه ای که در طرح سنجش پیش دبستانی برای ورود به مدرسه از هر دو نفری که معاینه شدند یکی اضافه وزن داشت و یکی چاق بود.

ضیاء الدینی افزود: اگر بخواهیم جلوی بسیاری از بیماری های غیرواگیر، واگیر و سرطان ها را بگیریم نیاز است از همان دوران ابتدایی آموزش تغذیه سالم به بچه ها داده شود.